Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

Κι όμως, υπάρχω

Είμαι μαθητής του 3ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης. Ώρες ώρες και γω γίνομαι πολύ παράλογος, αλλά άλλες ώρες σοβαρεύομαι και απαιτώ κάποια πράγματα που δικαιούμαι.
Τελικά η κατάληψη συνεχίστηκε κανονικά σήμερα, αν και υπήρξαν κάποιες νίκες. Έχασε σχεδόν ολοκληρωτικά τον κομματικό της χαρακτήρα, καθώς απομακρύνθηκαν το πανό και το αυτοκίνητο στα οποία είχαν ζωγραφιστεί τα σήματα της Χρυσής Αυγής.
Επίσης, φαίνεται πως ο κόσμος άρχισε να κουράζεται. Άρχισε να ανησυχεί. Πλέον, μπορώ να λέω ότι είμαι περήφανος για πολλούς συμμαθητές μου, που έμειναν σε συζήτηση που ακολούθησε.
Κανονικά θα έπρεπε να γράψω όλο το χρονικό, αλλά δεν θα το κάνω γιατί ουσιαστικά δεν έγινε κάτι διαφορετικό. Έγινε όμως, για πρώτη φορά κάτι που αξίζει να αναφέρω.
Πείστηκα πως καμία φωνή δεν είναι αδύναμη, και μάλιστα όσο πιο πολύ προσπαθείς να την καταπνίξεις τόσο πιο πολύ κάνεις τους άλλους να την προσέξουν. Είδα επίσης πως οι "φύλακες" για τους οποίους είχα πει σε προηγούμενη ανάρτηση, δηλαδή αυτοί που ήταν στην πύλη και ξεκίνησαν την κατάληψη, φοβούνται πραγματικά όποιον μπορεί να χειριστεί τον λόγο έστω και ελάχιστα.
Λυπάμαι μόνο που αυτοί δεν θα προσπαθήσουν να αλλάξουν-μάλλον-ποτέ.
Από δω και πέρα, πάντα θα το έχω στο μυαλό μου πως σε τέτοιες "κρίσιμες" περιόδους, δεν υπάρχει μεγάλος και μικρός. Όλοι υπάρχουμε, αρκεί να είμαστε εκεί και πάντα να προσπαθούμε για το καλύτερο. Το καλύτερο για όλους.

Υ.Γ. Αποφασίστηκε δυστυχώς η κατάληψη να συνεχιστεί μέχρι την Τετάρτη. Δεν φοβάμαι όμως. Μέχρι και εκ των έσω μπορούμε να την διαλύσουμε.

16 Comments:

  1. Rea said...
    κ μονο που ενιωσες σιγουρια για το οτι μπορειτε να τα καταφερετε... κ μονο που εφυγαν τα αθλια πανο της χρυσης αυγης που ειναι εφιαλτικο σαν ιδεα το οτι κοσμουν ενα σχολειο... και μονο που καθησαν καποια παιδια να συζητησετε ποσο οφελει να ειστε υπο καταληψη...
    ειναι μεγαλη νικη. :)

    με κανεις περηφανη μικρε αδερφε :)
    Μαρίκα said...
    Λευτέρη, είναι ξεκάθαρο το τι θέλουν αυτά τα παιδιά. Ζουν χωρίς σκοπό, χωρίς όνειρα...

    Θα σας πως μια ιστουριούλα η οποία τώρα, αφού ξεκαθάρισαν όλα, βγάζει νόημα!
    -Την γιορτή της 28ης την παρακολούθησα από τη μέση προς το τέλος της εκδήλωσης. Δεν ήμουν από την αρχή. Όταν μπήκα στο υπόγειο κατευθύνθηκα στο διάδρομο που οδηγεί στην αίθουσα σχεδίου και ακούμπησα στον τοίχο, παρακολουθώντας από πίσω! Εκεί, καθόταν και ένας συμμαθητής μας από την Γ' Λυκείου, ο οποίος μιλούσε με τους διπλανούς τους. Ο καθηγητής (ένα "ευυπόληπτο" πρόσωπο του σχολείου μας...) του είπε απότομα και νευριασμένα "Σήκω φύγε έξω". Ο μαθητής προφανώς πειραγμένος είπε "Εμένα να μου μιλάτε καλύτερα, κύριε". Ο διάλογος αυτός επαναλήφθηκε ώσπου ο καθηγητής είπε στο μαθητή "Σκάσε". Ο μαθητής εκνευρισμένος λέει "Μη μου λέτε εμένα σκάσε, κύριε" και σηκώθηκε και έφυγε. Όλα τα παρπάνω έγιναν ενόσο ή γιορτή ήταν σε εξέλιξη.

    Αυτός ο ίδιος μαθητής, την Παρασκευή ήταν μπορστά στην πύλη, μετα κλειδιά του λουκέτου στο ένα χέρι και το τσιγαράκι στο άλλο. Γελούσε και εύκολα μπορούσε κανείς να διακρίνει την εκδίκησης ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του...

    Έχω αρχίσει να τα λυπάμε αυτά τα παιδιά... Πραγματικά, ζητούν λίγο σεβασμό, λίγη προσοχή!!! Η κατάληψη τους δίνει την ευκαιρία να γίνουν για λίγο το επίκεντρο της προσοχής όλων...

    Αυτά...

    Αν όλο το παραπάνω το δημοσίευα ω ςάρθρο, για τίτλο θα έβαζα: "Με τα μάτια ενός καταληψία"....χαχαχ
    αστιεύομαι
    λευτέρης said...
    Ρέα: Το αναγνωρίζω και γω πως είναι πραγματικά μεγάλη νίκη, δεν θέλω να είμαι αχάριστος. Άντε, και αύριο ακόμα περισσότερα(:Ρ)

    Μαρίκα:
    Πολύ όμορφη η ιστορία σου. Ναι, ίσως τελικά η επιδεικτική κακοήθεια δεν είναι παρά ένα ξέσπασμα, μία ανταπόδοση στους καθηγητές...
    Μακάρι βέβαια να είναι αυτό. Προσωπικά το βρίσκω την πιο ήπια λύση, και είναι αρκετά εύκολο να δείξεις σε όλους ότι υπάρχουν και σωστοί καθηγητές.
    ProMang said...
    Κύριοι,μην πυροβολείτε τους καθηγητές.Αυτή είναι η εύκολη λύση σε κάθε πρόβλημα.
    λευτέρης said...
    Όχι φίλτατε ProMang, δεν πυροβολούμε κανέναν, ευχαριστώ.
    Estella said...
    Nαι...αφηστε τις σφαίρες για τους χρυσαυγίτες...(ο καθένας με τον πόνο του ξέρω...) Μακάρι να σκέφτονταν Λευτέρη όλοι τόσο ώριμα όσο εσύ. Μην ξεχνάς όμως οτι τα περισσότερα άτομα στην ηλικία σου έχουν εντελώς διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων. Λιγότερο συνετή αν θέλεις και περισσότερο παρορμητική... Να σαι καλά, καλή βδομάδα.
    ProMang said...
    Πυροβολείτε,φίλτατε, αλλά με άσφαιρα πυρά, λόγω απειρίας και κακών επιρροών από κάποιους "μαθητοπατέρες"..έρρωσθε.
    λευτέρης said...
    Estella(ή Μαρία;), καλή βδομάδα επίσης. Αυτό που λες το έχω συνειδητοποιήσει πολλές φορές. Καλός είναι και παρορμητισμός πολλές φορές, αλλά τι να κάνουμε που κάποιες φορές χρειάζεται και η υπομονή.

    ProMang, νομίζω ότι μας έχετε παρεξηγήσει. Μας κατηγορείτε για πράγματα τα οποία δεν κάνουμε, όπως πχ το ότι αναζητούμε εύκολες λύσεις. Μα αυτό το κάνουν οι εκπαιδευτικοί συνήθως, και σπανιότερα οι μαθητές.
    Μας χαρακτηρίζετε επιρρεπείς σε μαθητοπατέρες όπως τους ονομάζετε. Προσωπικά μιλώντας, εύχομαι κάθε καθηγητής να έμοιαζε στο ελάχιστο σε αυτούς που έχω αφήσει να με επηρεάσουν.
    Και μία ερώτηση, από ότι βλέπω είστε καθηγητής(;). Πείτε μου, από αυτή τη θέση καταφέρατε ποτέ να λύσετε κάποιο πρόβλημα μαθητή σας; Καταφέρατε να τους διδάξετε τι πρέπει να γίνουν στην κοινωνία, ή ακολουθήσατε την δική σας εύκολη λύση, το να τους προτείνετε δηλαδή να γίνουν σαν εσάς;
    Λέτε πως είμαστε άπειροι. Δεχόμαστε αυτήν την κατηγορία ως προτέρημα. Γιατί είδαμε και εσάς, τους "ζυμωμένους" αν θέλετε τι καταφέρατε μέχρι τώρα, και πως φτιάξατε την κοινωνία στην οποία θα μεγαλώσουμε. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη παρ' αυτά.
    Καλή σας ημέρα.
    ProMang said...
    Αγαπητέ Λευτέρη,όντως είμαι καθηγητής (7 χρόνια είλωτας σε φροντιστήριο και 5 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση), κοντά στα 40 μου χρόνια, παρ'αυτά θα μπορούσαμε να μιλάμε στον ενικό, ελπίζω.
    Φίλε, εύκολη λύση είναι το να τα ρίχνουμε όλα στους καθηγητές.Τα χάλια της δημόσιας παιδείας τα ζεις εδώ και χρόνια.Πιστεύεις πως για όλα αυτά φταιν οι καθηγητές; Έχω κάνει μάθημα με σπασμένα τζάμια Ιανουάριο. Έφταιγαν και γι'αυτό οι καθηγητές;
    Για τους μαθητοπατέρες θα μου επιτρέψεις να έχω τη δική μου γνώμη.Τους θεωρώ την πιο χαμερπή μορφή λαϊκισμού.Και επειδή τους έχω ζήσει,αναγνωρίζω την οσμή τους από μακριά.Διακατέχονται,γενικώς,από το σύνδρομο του παντογνώστη.
    Θα ήθελα οι μαθητές να μην παρασύρονται και να εκφράζουν τη δική τους γνώμη.Δεν καταλαβαίνω το ρόλο του μέντορα.
    Διάβασα για την κατάληψή σας. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί βολεύονται με τέτοιες παρακμιακές καταστάσεις.Κι ενώ θεωρώ την παρουσία της χρυσής αυγής στο σχολείο αποκρουστική, το ίδιο θεωρώ και την παρουσία της ΚΝΕ,του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ κλπ. Ενθαρρυντικό είναι ότι κάποιοι από εσάς αντέδρασαν,τιμώντας το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου. Θα μου επιτρέψεις όμως,να θεωρώ δημαγωγία και λαϊκισμό τις προτροπές τύπου"πάτε στο μπουγατσάδικο και σπάστε τα όλα",για να γίνει γνωστό το πρόβλημα.
    λευτέρης said...
    Κι όμως, δεν τα ρίχνω όλα στους καθηγητές. Του κατηγορώ για όσα τους αναλογούν, αλλά δεν είναι οι μόνοι υπεύθυνοι. Και φυσικά πολλές φορές κατηγορώ και τον εαυτό μου.
    Συγκεκριμένα για το σχολείο, υπεύθυνοι πρωταρχικά είναι οι μαθητές, το πιστεύω αυτό. Αλλά όταν οι καθηγητές από έξω χαζογελάνε μόλις ακούνε πως η πλειοψηφία ήταν υπέρ, και φεύγουν αμέσως με χαμογελο στο πρόσωπο, τότε ναι, τους θεωρώ εξίσου υπεύθυνους. Ναι είναι λάθος κίνηση η κατάληψη, αλλά ο σωστός καθηγητής ακόμα και έξω από την πόρτα έχει το χάρισμα να τους δείξει γιατί είναι, και όχι να φύγει ώστε να ξεκουραστεί.
    Τώρα, επίσης δεν μου αρέσει ο οποιοσδήποτε κομματικός χρωματισμός στα σχολεία, αν και ο ίδιος ανήκω σε νεολαία κόμματος. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να γνωρίζεις πως στο σχολείο βρίσκονται άτομα που φοβούνται την δημοκρατία, και άλλο να ξέρεις πως είναι κάποιος με τον οποίο δεν έχεις οτιδήποτε κοινό όσον αφορά τα πολιτικά πιστεύω, και άρα να μην τολμάς πολλές φορές να αντιμιλήσεις. Άρα θα προτιμούσα να μπει η ΚΝΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ(...) παρά η Χρυσή Αυγή που είναι και επικίνδυνη.
    Για τους καθηγητές δεν μπορώ να συμφωνήσω. Δεν μου το επιτρέπουν τα δύο τελευταία χρόνια όπου είδα αυτούς που τιμούν με την παρουσία τους τον τίτλο. Γνώρισα καθηγητές που φέρθηκαν σαν γονείς, χωρίς ωστόσο να μας κατευθύνουν σε οποιαδήποτε απόφαση.
    Ούτε δημαγωγία ούτε λαϊκισμός. Είναι απλά η καλύτερη λύση που μας πρότεινε κάποιος, και η μόνη που σίγουρα θα είχε αποτέλεσμα, δεδομένου του ότι ο ιδιοκτήτης είναι και πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
    ProMang said...
    Εύχομαι κι εγώ να λήξει η κατάληψη που σας ταλαιπωρεί (ή έστω,κάποιους από εσάς). Από την άλλη,ήδη ξέρεις ότι η λεκτική-ψυχολογική-σωματική βία αποτελεί μονόδρομο. Εάν προβαίνατε σε μια τέτοια πράξη, ποιος ξέρει τι θα ακολουθούσε.
    Μαρίκα said...
    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
    Μαρίκα said...
    Promang, σίγουρα η βία γεννάει βία. Στην περίπτωση του "Αναποδογυρίστε όλα τα τραπέζια του μπουγατσάδικου" εύκολα κανείς καταλαβαίνει ότι ο σκοπός είναι να ασχοληθούν όλοι με το πρόβλημα! Κανείς να μην μείνει απ' έξω!

    Μπορεί να μην έληξε η κατάληψη άλλα εγώ, θεωρώ νίκη το να καταφέρουμε να ξυπνήσουμε κάποιους, ελάχιστους καθηγητές μας από τον ωχεδελφίστικο λήθαργο που τους δέρνει...

    Κανείς δεν θα πήγαινε να ακαποδογυρίσει τραπέζια. Και για να ερμηνεύσω το σχόλιο του Θερσίτη, μας ενθάρρυνε με την στάση μας, με την επιμονή μας και την επιχειρηματολογία μας να τα κάνουμε "ρειμαδιό". Το εξηγεί στην εισαγωγή της ανάρτησής του και στα υπόλοιπα σχόλια που παραθέτει.

    Ακόμα, όπως είπε και ο Λευτέρης, δεν ρίχνουμε αποκλειστικά την ευθύνη στους καθηγητές. Καθένας όμως, έχει ευθύνη για ό,τι γίνεται στον περίγυρό του. Πιστεύω πως η ευθυνοφοβία είναι το τρομακτικότερο εμπόδιο της προόδου!

    Ό,τι ευθύνες καταλογίζουμε στους αδιάφορους συμμαθητές μας, καταλογίζουμε και στους εαυτούς μας, και ό,τι ευθύνες καταλογίζουμε στους εαυτούς μας, καταλογίζουμε και στους καθηγητές μας.
    Καλό μεσημέρι!
    ProMang said...
    Παίδες, δε θα μπω κι εγώ στο τριπάκι του να σας επαινέσω για το δομημένο λόγο και την υπεύθυνη στάση σας. Είμαι σίγουρος ότι ακούτε καλά σχόλια από πολλούς, κι ίσως δικαιολογημένα.
    Τα αίτια των καταλήψεων με το "έτσι θέλω" και για "ψύλλου πήδημα" είναι πολλά.Η οικονομική κρίση, το αδιέξοδο στην αγορά εργασίας,συμπεριφορές διδασκόντων κλπ. Σας καλώ όμως να δούμε κι άλλα δύο:τη ραγδαία ριζοσπαστικοποίηση της συμπεριφοράς ενός τμήματος της ελληνικής κοινωνίας κατά τα τελευταία χρόνια(η οποία ριζοσπαστικοποίηση ενθαρρύνθηκε,δυστυχώς, από αριστερές οργανώσεις)και την κλιμακούμενη υποβάθμιση του ρόλου των δασκάλων στην κοινωνία.
    Εκεί ενίσταμαι. Αν συνεχώς κατηγορούμε τους δασκάλους,είτε από τη θέση του συναδέλφου είτε από τη θέση του διδασκόμενου, δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να απομυθοποιούμε και να κατακρημνίζουμε ανθρώπους που δίνουν την ψυχή τους για την εκπαίδευση.Θα μου πείτε,έχουμε πολλά παραδείγματα ανεπαρκών,ευθυνόφοβων,κακών δασκάλων,και μπορεί να έχετε δίκιο.Μαζί με τα ξερά όμως, καίγονται και τα χλωρά.Με το λέγε λέγε εδώ και δεκαετίες, ο δάσκαλος στα μάτια του κόσμου υποβαθμίσθηκε από λειτουργό σε έναν απλό δημόσιο υπάλληλο. Και το χειρότερο;Το πίστεψε κιόλας.
    λευτέρης said...
    Φαίνεται τότε, ProMang, πως δεν έχεις καταλάβει πως σκεφτόμαστε.
    Αρχικά, δεν μας ενδιαφέρουν ούτε τα εύσημα ούτε τα καλά σας λόγια. Επαινετικά σχόλια μπορεί εύκολα να κερδίσει κανείς, και άρα δεν έχουν καμία αξία. Αυτό που δεν αποκτάται εύκολα είναι σωστή παιδεία, και αυτη είναι που θέλουμε να αποσπάσουμε από εσάς τους καθηγητές. Από όσους τουλάχιστον προσπαθούν να μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους.
    Όσο για τη ριζοσπαστικοποίηση, πραγματικά δεν βλέπω κάτι κακό σε αυτό. Από το παρακολουθούμε άκριτα τις εξελίξεις, το να νιώθουμε κατώτεροι επειδή είμαστε είτε ανήλικοι είτε μαθητές, προτιμώ βεβαίως το να δρούμε ριζοσπαστικά. Άλλωστε, μπορούμε να το δούμε και αλλιώς. Σε τι ωφέλησε ο συμβιβασμός της γενιάς σου, ProMang; Σε τίποτε νομίζω. Απλά βάρυνε περισσότερο την ήδη βεβαρημένη κοινωνία.
    Τελικά πράγματι είστε περίεργοι. Από τη μια λέτε πως εμείς είμαστε το αύριο, από την άλλη δεν μας εμπιστεύεστε και κατακρίνετε τη στάση μας, προσπαθώντας να μας βάλετε στο δικό σας καλούπι.
    Όχι, ProMang, εγώ προσωπικά δεν θέλω να μπω. Πως θα μπορούσα μετά από μερικά χρόνια να κοιτάω τα παιδιά μου στα μάτια, αν τώρα δεχτώ όσα εσείς είχατε αποφασίσει για εμάς; Ελπίζω να κατάλαβες την οπτική μου. Δεν είναι βλαβερή η ριζοσπαστικοποίηση της κοινωνίας.
    Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές, ειδικά μετά την κρίση δεν βλέπουμε καμία ριζοσπαστικοποίηση, η τεράστια πλειοψηφία των Ελλήνων τουλάχιστον συντηρητικοποιείται.
    Δεν υπάρχει όμως λόγος να φλυαρώ περισσότερο περί αυτού, οπότε θα σχολιάσω το δεύτερο μέρος του σχολίου σου.
    Αυτό για τους καθηγητές. Μία ερώτηση μόνο νομίζω πως αρκεί.
    Πως πιστεύετε ότι θα μπορούσαμε να σεβαστούμε κάποιον ο οποίος μας διδάσκει πως το λύκειο δεν είναι υποχρεωτικό; Ή κάποιον που χαίρεται μόλις μαθαίνει πως έχουμε κατάληψη;
    Εγώ πάντως αυτούς αδυνατώ να τους σεβαστώ, και ναι, θα συνεχίσω να τους κατηγορώ για την ανευθυνότητά τους και για την έλλειψη προσωπικότητας που μεταδίδουν στους μαθητές.
    ProMang said...
    Θα ξεκινήσω ανάποδα..
    Σχετικά με τους καθηγητές: είναι δικαίωμα των μαθητών να κρίνουν και να κατακρίνουν και, όντως, παρατηρούνται διάφορα διαλυτικά φαινόμενα στα σχολεία, που εν μέρει οφείλονται και στην αδράνεια/απραξία των καθηγητών.Αναγνωρίστε τους όμως τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες εργάζονται.Τα ξέρετε από πρώτο χέρι.Θα είμαι ο τελευταίος που θα κρίνει τους δασκάλους.Όχι τόσο επειδή είμαι συνάδελφός τους, όσο επειδή ρίχνω το κύριο βάρος στην Πολιτεία. Επί δεκαετίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις επιδεικνύουν προκλητική αδιαφορία για το δημόσιο σχολείο.Αποτέλεσμα; Τα σημερινά σχολεία-φυλακές(και για μαθητές και για δασκάλους).Γι' αυτό σου είχα πει στην αρχή ότι αυτός είναι ο εύκολος δρόμος, το να κρίνουμε από το βάθρο μας ανθρώπους που αγωνίζονται σε αντίξοες συνθήκες για κάποιο καλό σκοπό.Υπάρχει τεράστια ευθύνη του κράτους για αυτό το χάλι,κι όταν προσωποποιούμε το πρόβλημα,απλώς κλείνουμε τα μάτια και δίνουμε άφεση αμαρτιών.
    Αν είδες,αναφερόμουν σε ριζοσπαστικοποίηση κάποιου μέρους της κοινωνίας.Το ότι καιροί παράξενοι και επικίνδυνοι ωθούν τις μεγάλες πλειοψηφίες στο συντηρητισμό ,είναι γνωστό.Πρόσεξες, όμως,τα έκτροπα που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια με την παραμικρή αφορμή; Τη βία;Τις αφίσες στους δρόμους που παρακινούν σε δράση χρησιμοποιώντας όλο προστακτική; (πχ. ΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΒΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ).
    Μιλάς για τη γενιά μου,τη χαρακτηρίζεις συμβιβασμένη.Απαντώ: κοίτα τους συμμαθητές σου.Πόσοι από αυτούς σου φαίνονται ασυμβίβαστοι; Έτσι ήταν κι όταν ήμασταν εμείς μαθητές.Κατηγορούσαμε τη γενιά του '70 ότι είχε φτιάξει μια κοινωνία άδικη,άπληστη και παράλογη.Στην πορεία αποδείχτηκε ότι μας είχαν όλοι γραμμένους, κι ο καθένας πήρε το δρόμο του.
    Δε νομίζω πως οι ακρότητες κάθε είδους αποτελούν απόδειξη ενεργητικής στάσης, ούτε δείγμα μη συμβιβασμού.
    Αν θέλεις όμως ένα απτό δείγμα συμβιβασμού, βρες την σούπερ έγκριτη "Καθημερινή" μετά τα επεισόδια του Δεκεμβρίου για τη δολοφονία του Άλεξ. Σε 5 άρθρα προτείνει τη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, για να αντιμετωπισθεί η κρίση!

Post a Comment